יום שלישי, 3 באוגוסט 2010

צמח האלוורה-תרומתו לחדר השינה

צמח האלוורה ותרומתו לחדר השינה


מועצת הפרחים באנגליה ממליצה בתחילת החורף על צמח האלוורה (ALOE-VERA) , כצמח בית המתאים לחדר השינה וזאת מכיוון שצמח זה מבצע פוטוסינתזה גם בלילה - הוא קולט פחמן דו חמצני מהאוויר בחדר ופולט חמצן.


בחורף, בזמן שאנחנו ישנים בבתים סגורים ולעיתים לא מספיק מאווררים, תוספת של חמצן בלילה, שנפלט בתהליך הפוטוסינתזה של האלוורה, חשובה ויכולה לשפר את כמות החמצן בחדר.


קיימים מעל 250 מינים שונים של קבוצת צמחי האלוי, אליה משתייכת האלוורה. מקור הצמחים הוא כנראה מהאיים הקנריים, בהם האקלים חם. חלקם של הזנים נמוכים וקומפקטיים ומשמשים כצמח עציץ יפה וחלקם גבוהים יותר ורחבים יותר. לכל צמחי האלוי יש תכונות רפואיות אבל הידוע ביותר הואALOE BARBADENSIS הידוע בתור האלוורה.


כל זני האלוי הם סוקולנטיים סוב טרופיים וגדלים בארץ בתנאי חוץ, פרט לאזורים עם חורף קר מידי, בהם מומלץ להכניס את הצמח לבית בתקופת החורף. שיחי האלוורה פורחים עם גבעולי פריחה גבוהים בצבעים של כתום וצהוב והפרחים מושכים אליהם את ציפור הצופית. צמחי האלוורה משמשים גם כצמחי בית ויש למקמם באזור עם שפע אור.


היתרונות הרפואיים של צמח האלוורה ידועים כבר מתקופת התנ"ך. כבר אז השתמשו בג'ל של הצמח להרגעה ולריפוי של כוויות, חתכים, פצעים ומכות יבשות וכן בתרכובות קוסמטיות. כדי להשתמש בג'ל של האלוורה, יש לחתוך עם סכין חד, חלק של העלה. מומלץ לבחור עלה מהחלק התחתון של הצמח, שהוא עלה בוגר יותר. כדאי למרוח את הג'ל שנשפך על האזור הפגוע. ככל שהצמח בוגר יותר, כך הג'ל יעיל יותר. את העלה ניתן לשמור במקרר עד חמשה ימים.


העלים הבשרניים של הצמח מכילים 95% נוזלים ולכן רגישים מאד לקרה ולעודף מים. הצמח נשתל בגינה בשמש מלאה או בחצי צל. האדמה צריכה להיות מאווררת ומנוקזת היטב, כדי שלא ייווצרו עודפי מים. צמחים בוגרים ניתן לא להשקות תקופות ארוכות, אבל אז הצמח עלול להיפגע כצמח נוי ולכן מומלץ להשקות בכמויות קטנות, אחת לשבוע- שבועיים. בכל מקרה יש להימנע מהשקיה בחורף.



ניתן לשתול צמחי אלוורה בעציצים. מערכת השורשים שטחית ולכן מומלץ לשתול בעציצים רחבים ולאו דווקא עמוקים. על חורי הניקוז להיות גדולים. מומלץ לשתול על שכבת טוף גס של 3-5 ס"מ, לשיפור הניקוז. דישון מומלץ אחת לשנה, בתקופת האביב, עם דשן בפירוק איטי, עשיר בזרחן.




אתר המשתלה: www.hasuka.co.il





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...