יום שלישי, 3 באוגוסט 2010

גידול צמחי מאכל


צמחי מאכל אורגניים
איריס גלזמן ממשתלות וונדי


התמורה לעבודה הרבה סביב הגינה שווה את ההשקעה, אין מראה מרהיב יותר מגן איכותי, פורח ומטופח. הצמחים מספקים לנו מראות ציוריים וריחות מבושמים, ברוב המקרים אנו מסתפקים בגירוי של חושי הראייה, הריח ושוכחים שהגן יכול גם לענג את חוש הטעם. עם ההדרכה הנכונה הגינה או האדנית הביתית יכולות להשתדרג בגידולים של צמחי מאכל ופירות. כדי להצליח בגידול יש לזכור שלא כל זן מתאים לכל גינה, גם הדרך בה אנו מטפלים במזיקים חשובה מאוד מאחר ומדובר על גידולים המיועדים לאכילה.

גידול צמחי המאכל לעיתים אינו פשוט, ישנן מחלות שונות ובעיות שצצות בתהליך הגידול. בנוסף לא תמיד נקבל כמויות פרי וגודל מרשים כמו בחנות. אבל הפרי יהיה נקי ובריא יותר, אם נבחר להשתמש בחומרים אורגניים יותר וידידותיים גם לנו וגם לסביבה.

הגישה בגינה הפרטית יכולה להיות ידידותית יותר מאשר בגידול המוני. אין צורך לחסל את כל החרקים בגינה וחשוב לשמור על איזון בין הצומח לחי. ישנם הרבה אויבים טבעיים למזיקים ורצוי שנדע לשמור עליהם, מפני שהם עושים עבודה נפלאה בשמירה על הגינה.  פרת משה רבינו, לדוגמא, טורפת מזיקים אחדים והריסוסים הרגילים הורגים גם אותה.

באמצעים פשוטים של טיפולים וגיזומים נכונים, ניתן לפתור הרבה מהבעיות הנוצרות על ידי מזיקים. בנוסף, ניתן להשתמש במגוון רב של חומרים שהם ידידותיים הרבה יותר לסביבה ורעילים פחות. חלקם הגדול מורכב מחומרים טבעיים, כמו מיצוי של שיחים שדוחים חרקים באופן טבעי. עצים שונים ואחרים משתמשים בחיידקים כחומר ריסוס שפוגע במזיקים. אמנם חומרים אלו לא מחסלים לחלוטין את הבעיה, אבל בד"כ עדיף להשתמש בהם ולא בחומרים כימיים.

כדי להצלחה בגידול צמחי מאכל, חשוב מאוד להקפיד על בחירת מיקום נכון לשתילה של הצמחים לפי סוג הזן. וכמובן לשמור על איזון הסביבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...