יום שלישי, 3 באוגוסט 2010

עציץ פורח של הורטנזיה הוא מתנה נפלאה ליום המשפחה


הורטנזיה (Hydrangea) - מבשר האביב
שוני עדנא – משתלת הסוכה - בית ירוק בכפר אז"ר


הורטנזיה (הידרהנגיאה) היא צמח עציץ רב שנתי, הנראה ככדור בעל פריחה שופעת, המופיע במגוון צבעים וביניהם: ורוד, אדום, סגול וכחול. יופיו של הצמח מתבטא בגוש הפריחה שלו. עציץ פורח של הורטנזיה מכיל בין ארבעה לשבעה פרחים צבעוניים וגדולים והוא צמח עמיד וחזק.

האגרונום שוני ענדא ממשתלת הסוכה - בית ירוק בכפר אז"ר, אומר שההורנטזיה יכולה להוסיף צבע ויופי לכל פינה מוארת בבית. ההורטנזיות נראות במיטבן החל מאמצע חודש פברואר ועד לסוף אפריל ולכן הן יכולות להיות מתנה נפלאה גם לחג הפסח.

מקורה של ההורנטזיה ביפן ומשם עברה לאירופה. צבע הפריחה מושפע מהחומציות של הקרקע. צמחים ורודים ואדומים גדלים בקרקע פחות חומצית מאלו בעלי הגוונים הכחולים והלבנים.

הוראות גידול וטיפול:
{      מומלץ למקם את ההורטנזיה בבית, במקום מואר ובגמר הפריחה להוציא את העציץ למרפסת או לגינה, למקום מוצל, כדי לזכות בפריחה גם בשנה הבאה.
{      חשוב להרבות בהשקיה של הצמח (כפעמיים בשבוע) ואסור לתת לו להתייבש. יש להקפיד על כך שהאדמה תישאר תמיד לחה. אם הצמח מתייבש, יש לטבול את העציץ בדלי מים, עד שהתערובת תספוג הרבה מים. בטיפול כזה, הצמח יחיה אבל הפריחה תתקצר.
{      הצמח בבית דורש תנאים של הרבה אור, בלי שמש ישירה ובתנאים אלה, הפרחים יחזיקו מעמד בין שלושה לחמישה שבועות. הוא זקוק לקרקע חומצית ולכן הדישון שלו מתבצע בדשנים המתאימים לצמחים אוהבי חומציות, כלומר - דשנים עשירים בגפרית.
{      הצמח מגודל כצמח גן בתנאים של צל עם הרבה אור וללא שמש ישירה.
{      בחורף הצמח יאבד את העלים שהוא ממוקם בגינה וזה הזמן לגזום אותו בגיזום נמוך. כצמח בית, הפריחה היא החל מאמצע פברואר ואילו כשהוא מגודל בגינה הפריחה מתחדשת בחודשים אפריל- מאי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...