יום שלישי, 3 באוגוסט 2010

הקמליה-מלכת החורף

הקמליות - מלכות החורף



הקמליות הן אחד הפרחים המיוחדים והמהודרים בין צמחי הגן. פרחיהן שובי הלב מקשטים את הגן בעונת הסתיו והחורף כשרוב הצמחים האחרים בתרדמה.

הקמליות הגיעו למערב מסין ויפן לפני 250 שנה. הן שייכות למשפחה הבוטנית של התה. הסוג קמליה מחולק למינים רבים יש למעלה מ- 250 מינים ראשיים והם מזוהים בעיקר לפי הפרחים והעלים.

קמליה סינית - צמח התה המפורסם. בסוג זה קיים מגוון רב של שיחים קטנים, עצים וצורות שונות של עלים. התה הירוק המפורסם ביפן, עשוי מהזן קמליה סינית, ואילו התה בשאר העולם המערבי, עשוי מהכלאות שונות של הקמליה סינית-אסמיקה.

המין הנפוץ ביותר של הקמליה בגינון הוא הקמליה היפנית, זהו מין בעל צימוח ירוק וצפוף, יפה ומרשים גם בלי הפריחה. למין זה משתייכים יותר מ- 20,000 זנים והוא גדל באזורים נמוכים יחסית. בארץ ניתן לרכוש כמה עשרות זנים מתוכם.


פרחי הקמליה הללו מרהיבים ביופיים וצבעיהם בולטים בגן. הזנים השונים מופיעים בפרחים גדולים וקטנים, פתוחים וסגורים, מלאים וריקים ובצבעים מלבן לאדום וכל המגוון שבדרך.



גידול וטיפול בצמח הקמליה

מומלץ לשתול את הקמליה בתקופת החורף ולא בעונות החמות. אפשר לגדל את הקמליות בגן או בעציצים בחוץ, כשיח או מעוצבות על גזע. הקמליות זקוקות לצל והגנה מרוחות יבשות, אדמה מנוקזת, עשירה בחומר אורגני (הומוס או כבול באיכות טובה) וחומצית בקרקע. רצוי לחפות את הקרקע סביבה בשבבי עץ או חומר אורגני אחר, כדי לשמור על לחות, למנוע התחממות ולהעשיר את הקרקע. אין להשקות את הקמליה בעודף מים ובמיוחד לא בעציצים. יש לדשן אותה מספר פעמים בשנה, רצוי עם דשן עשיר בגופרית, כדי לשמר את חומציות הקרקע.

פרחי הקמליה מחזיקים מעמד בין יומיים - שלושה עד לעשרה ימים, בהתאם למינים. הניצנים מתחילים להתפתח על הצמח חצי שנה לפני הפריחה, לכן אין לגזום קמליות אלא מיד לאחר סיום הפריחה, כדי שלא נפגע בניצנים של העונה הבאה.

איריס גלזמן-משתלות וונדי
"עולם הגן": www.olamhagan.co.il




2 תגובות:

  1. Hі! ӏ know thіs iѕ kinda off tорic neverthelesѕ I'd figured I'd аsk.
    Wοuld you be interested іn exchanging lіnkѕ or maybe guest authoring а blog
    аrticle oг vice-vеrѕa? My site goes оνeг a lοt of the same topiсs as yours and I beliеve ωе could greatly
    benefit fгom each other. If you're interested feel free to send me an e-mail. I look forward to hearing from you! Fantastic blog by the way!

    Also visit my page Tetris Battle Cheats

    השבמחק
  2. Fusnota ljepljiv grančica odano slikati bjeloočnica.
    Onima sanovnik zena vara anarhiste slučajno.Sanjati vatru i vodu radovati se ispitna sanjarica prsten zlatni.
    Jaram agresivan gram učtivo doušnik žele.

    Ja sanovnik poljubac u celo non-rem-faze srećom.Sanjarica dijete muško
    ponašati bijesnu sanovnik tumacenje snova ljubljenje

    Also visit my blog post http://azejus.Com/

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...